Shell musí udávat trendy. I v zobrazovacích technologiích

 

20250311 112910 250pxBrzy už to bude 200 let, co se začala psát historie značky Shell. Její zakladatel, Marcus Samuel, který se v roce 1833 rozhodl rozšířit nabídku starožitností o orientální mušle, by dnes jen nevěřícně koukal, jakou legendou se jeho podnik stal. Dnes červenožlutá značka s mušlí ve znaku lemuje silnice na všech kontinentech a je synonymem prémiových čerpacích stanic.

Společnost postupně vyhledávala a těžila ropu, budovala rafinerie a distribuční sítě. Klíčovým momentem bylo založení společnosti Shell Chemicals v roce 1929, což otevřelo nové možnosti v oblasti petrochemie. Společnost Shell se také významně podílela na vývoji nových technologií v oblasti těžby a zpracování ropy. Na český trh se produkty Shell dostaly již v první polovině 20. století, ale až po sametové revoluci, se společnost Shell mohla plně etablovat na českém trhu.

Dnes už je její pozice stejná jako všude jinde. Okupuje pozici ‚té nejprémiovější‘ sítě stanic, s kvalitními20250311 112942 250px pohonnými službami a opravdu nadstandardními službami pro zákazníky. Byla to ona, kdo spustil revoluční věrnostní program, kdo nabídl špičkový doplňkový sortiment. Dnes hledá příležitosti v oblasti nových technologií. I proto se před šesti lety vrhla po hlavě do nových signage obrazovek – a ke spolupráci si vybrala další světoznámou společnost Philips.

Jeden systém pro veškerý obsah

„Naše spolupráce trvá už několik let. Za tu dobu jsme pro Shell realizovali několik generací panelů. Ale hlavním důvodem, proč si nás ke spolupráci vybrali, bylo, že jsme dokázali naším softwarem Artemis One obsloužit i zobrazovače jiných značek,“ vypráví CEE sales manager pro Philips Signage Solution ze společnosti MMD Monitors & Displays Leoš Lemberk.

Právě flexibilita a centralizace zobrazovacího systému je klíčovým parametrem ve chvíli, kdy se vaše podnikání sestává z celé řady poboček či franšíz na nejrůznějších místech republiky. „V takový moment musíte být schopni věci zjednodušovat. Nediktovat podmínky jednotlivým provozovatelům, ale naopak hledat řešení, které dokáže zastřešit nejrůznější jejich požadavky. Zároveň ale musí být natolik flexibilní, aby v jeden moment umělo změnit například ceny na všech dostupných obrazovkách napříč celou republikou, nebo zobrazovat akční nabídku. A to je v případě velkých řetězců často trochu bolehlav. Dnes už obchod nebo marketing jen párkrát klikne – a vše je v tom stejném okamžiku na všech pumpách,“ doplňuje muž, který se zobrazovacími technologiemi zabývá celou svoji profesní kariéru, tedy už déle než dvacet let.

Redesign, myčky, outdoor stojany

Příležitostí k novým spolupracím mezi Shellem a signage technologiemi Philips je nepočítaně. Shell provozuje jen v Česku více než sto šedesát stanic, vše na hlavních tazích a vždy s řadou doprovodných služeb – ať už jde o 20250311 113131 250pxnabídku občerstvení nebo myčku. V loňském roce Shell uvedl také svojí první LNG stanici v České republice v Dobšicích na exitu 50 dálnice D11. Jedná se o čerpací stanici pro nákladní vozidla, která je technologicky připravena jak na tankování LNG, tak do budoucna i na BioLNG.

„Shell je lídr, a mě dlouhodobě mimořádně baví pracovat pro značky, které udávají trendy ve svém oboru. Do našeho portfolia patří velcí retaileři – Alza, Datart, Billa, JIP, ale Shell je celosvětová ikona, která chce mít všechno vyladěné do posledního detailu. Spolupráce je díky tomu náročná a nutí nás posouvat naše vlastní technologie. V nedávné minulosti jsme byli u rebrandingu stanic, v posledních letech jsme do systému přidávali také obsluhu mycích stanic, aby všechno fungovalo v uceleném designu. Zároveň jsme se podíleli na instalaci prvního outdoorového LED totemu. Šlo o spolupráci s externím dodavatelem, protože v té době ještě Philips outdoor LED panely nedělal, proto jsme primárně programovali softwarový modul pro dynamickou tvorbu cen – a samozřejmě, aby ovládání bylo z našeho systému Artemis One Pro. Dnes už ale máme i vlastní outdoorové technologie,“ uzavírá Leoš Lemberk.