Obchodní dům Máj. Kontroverze, ale také špičkové technologie

 

IMG 250pxV České republice byste nenašli moc staveb, o nichž se letos mluvilo více. Ale aby také ne: Obchodní dům Máj leží v samém historickém centru Prahy, přímo na Národní třídě. A už od sedmdesátých let, kdy byl postaven, vlastně neustále budí rozruch. Jedni jsou nadšeni jeho funkcionalismem, druzí jej mají za symbol socialistického brutalimu. Jeho obří rekonstrukce v posledních dvou letech pak mnohokrát vyvolala vlnu kontroverzí mezi památkáři, modernisty, domácími i turisty. Aby toho nebylo málo, před znovuotevřením projektu byly na budovu umístěny dvě osmimetrové plastiky motýlů, jejichž těla mají připomínat letoun Spitfire a mají být poctou českým letcům za druhé světové války. O instalaci se postaral sochař David Černý, jehož díla vždy dokážou probudit ohňostroj vášní.

Až je škoda, že vzrušená debata přehlušila skutečnost, že Máj je dnes opravdu výjimečné obchodní centrum. Nejen svojí strategickou polohou, ale především proto, že je živým showroomem nejnovějších technologií a nabízí svým zákazníkům netušené možnosti interakce, designu a uživatelského zážitku.

Když se v prostorách instalovaly velkoplošné obrazovky a digital signage, hledalo se především řešení, které byIMG 1014 250px dokázalo nabídnout návštěvníkům interaktivní a vizuálně atraktivní způsob, jak získat informace o dění v jednotlivých patrech zábavního domu; zároveň se řešila co nejefektivnější propagace aktivit a služeb dostupných v různých patrech Máje – a samozřejmě úroveň technologií a schopnost splnit požadavky na moderní trendy.

Sázka na Philips a intuitivní software

Klíčovým prvkem celého procesu technologického přechodu a instalace digital signage se staly produkty značky Philips. Ta byla vybrána nejen díky své pověsti a spolehlivosti v oblasti komerčních zobrazovacích zařízení. Ale byla také schopna nabídnout obrazovky s vysokým rozlišením až do 4K s ostrým a detailním obrazem i při větších úhlopříčkách. Modely byly vybrány s ohledem na vysokou spolehlivost, odolnost vůči neustálému provozu a schopnosti fungovat v různých podmínkách obchodního centra. Samotné obrazovky pak byly rozmístěny na klíčových místech uvnitř Máje s vysokou viditelností, aby dokázaly zaujmout pozornost návštěvníků hned při vstupu do jednotlivých částí.

„Displeje Philips nám pomohly vytvořit prostředí, které je efektivní z hlediska komunikace s našimi návštěvníky. Obrazovky skvěle zapadají do designu našich pater a umožňují nám prezentovat obsah způsobem, který skutečně upoutá pozornost. Oceňujeme především snadnou správu obsahu, která nám poskytuje flexibilitu a možnost okamžitě reagovat na potřeby našich zákazníků. Navíc jsme spokojeni i s ekonomickou stránkou řešení,“ říká Lukáš Palek ze společnosti Infinite Experience Group, do jehož kompetence spadá kromě Heroes Parku také synchronizace téměř padesáti obrazovek v přízemí budovy. I proto také oceňuje software Artemis One, řídicí systém, který umožňuje snadnou správu obsahu, dynamické aktualizace a monitorování výkonu jednotlivých obrazovek.

IMG 1016 250pxPři samotné realizaci se pak řešila celá řada unikátních detailů. Například umístění obrazovek do ozdobných rámů, protože jedním z hlavních požadavků bylo začlenění obrazovek do designového konceptu budovy. Obrazovky musely být vsazeny do speciálních rámů, aby byly sladěny s interiérem. Bylo třeba vyřešit nejen estetiku, ale také technické aspekty, jako je chlazení a přístup k obrazovkám pro údržbu. Část obrazovek je také umístěna na složitých konstrukcích, které dokážou unést několik obrazovek najednou, proto bylo nutné zajistit stabilitu a bezpečnost celé instalace.

Až půjdete příště do Máje, zkuste se podívat nejen na trendy nabídky nebo akční zboží, ale také dosud nevídanou souhru nejmodernějších technologií. Více než padesát obrazovek tvoří naprosto zásadní součást vašeho uživatelského zážitku. Dokážou vás vtáhnout do děje a provést vás jednotlivými atrakcemi a aktivitami napříč různými patry zábavního domu; stejně jako pohltit v rámci jednotlivých přesunů v rámci centra.
Implementace digital signage obrazovek Philips v zábavním domě Máj na Národní třídě dokázala nejen modernizovat prostor, ale také vylepšit interakci s návštěvníky, posílit značku a image centra a efektivně spravovat veškerý digitální obsah. Řešení je navíc citlivé k designu a integrované přímo do prostředí zábavního domu.
Přijďte tuto souhru omrknout. Přímo na Národní třídu, do samého centra Prahy, do ikonického Máje.