Aktuality ze světa hardware
- NETGEAR představuje mobilní hotspot Nighthawk 5G M7
- XPG získává ocenění „Best of Innovation“ pro paměti NOVAKEY RGB DDR5 na veletrhu CES 2026
- ZOWIE představuje první evropskou sportovní laboratoř
- Čeští a Slovenští hráči nyní mohou modifikovat své oblíbené singleplayerové hry pomocí platformy PLITCH, která je nově dostupná v České republice a na Slovensku
- ADATA uvádí paměťovou kartu Premier Extreme microSD Express 7.1 pro konzoli Nintendo Switch 2
- ADATA odhaluje své inovace a produkty značky TRUSTA na veletrhu Computex 2025
- ADATA představuje značku TRUSTA, kterou rozšiřuje nabídku o řešení pro AI a podnikové výpočetní systémy
- XPG pokořilo světový rekord v přetaktování DDR5 pamětí
Alza, Shell a další lídři. Kam míří trendy v zobrazovacích technologiích? |
|
Své by o tom mohl vyprávět i Leoš Lemberk. Muž, který se už téměř dvě desítky let pohybuje v oblasti takzvaných ‚signage‘ displejů. A dnes zastává pozici sales managera Philips Professional Display Solutions pro Českou republiku a Slovensko. A do jeho portfolia patří značky, které notoricky zná většina z nás – čerpací stanice Shell, internetový velkoobchod Alza, automobilky Škoda Auto nebo Hyundai, síť obchodů Všechny tyhle společnosti, které se na první pohled pohybují v různých oborech, mnohé spojuje. Jsou často lídry svého segmentu, mají řadu poboček napříč republikou nebo různými zeměmi, maximálně využívají technologie v rámci svých inovací a hodně sázejí na data a celou oblast ‚customer experience‘. A právě proto také hodně pracují s obrazovkami, které dokážou jednoduše prezentovat výhody či aktuální nabídku svým zákazníkům – a zároveň mají potřebu je ovládat co nejjednodušeji a zároveň z jednoho místa. Všechno se děje teď hned„Podívejte se, kam svět v posledních letech zamířil. Ať už díky umělé inteligenci nebo vývoji technologií. Zatímco dříve se na všechno dělaly složité manuály a mnoho výrobců si zakládalo na tom, že jim rozumí jen omezená komunita; dnes je všechno zjednodušené na naprosté minimum. Lidé si doma stříhají videa, upravují fotky, tvoří weby, dělají s pomocí AI nejrůznější grafické kejkle. A stejné je to i s obrazovkami. Obsah na ně nemá mít v rukou profesionál s mnoha lety praxe. Ale s prominutím asistent marketingu, který dokáže za pomocí tří až čtyř kliknutí upravit aktuální nabídku napříč nejrůznějšími pobočkami. Tak, že přitom prakticky nemůže udělat chybu,“ vysvětluje Leoš Lemberk, který se stará nejen o hardwarovou část obrazovek, ale také o software Artemis One, jež bývá součástí celého balíčku nabízených služeb. Dotyky, interakce a data„Značky dnes chtějí data, a je to tak správně. Chtějí pracovat v co možná nejrychlejším čase a zároveň okamžitě zjistit, co se s jednotlivými formáty děje a jaká je zpětná vazba. Proto jsou naše obrazovky na prodejnách často vybaveny také měřícími parametry, které dokáží spočítat, kolik lidí kolem obrazovky prošlo, kolik se u ní zastavilo a jaké akce v jejím rámci dělalo. V tom je budoucnost našeho odvětví. Mimochodem, právě letos v Barceloně, Philips uváděl na trh jako vůbec první dotykové LED panely o úhlopříčkách 110 a 136 palců, na které se dá sáhnout.
|




Svět kolem nás je plný pohyblivých obrazů. Ostatně, stačí se podívat do statistik. Více než tři čtvrtiny lidí preferují video namísto psaného textu. 72 % lidí se prostřednictvím videí seznamuje s produkty. Lidé si zapamatují 95 % obsahu videa. Předpovídá se, že video obsah bude v roce 2025 tvořit 82 % globálního internetového ‚trafficu‘. A změna trendu je v nedohlednu – protože zástupci často diskutované generace Z sledují videa nebo pohyblivé obrázky více než tři hodiny denně.
„Vyvinuli jsme stěnu, která díky zalití do průhledné vrstvy, umožňuje skutečně plnohodnotné dotykové ovládání. To v minulosti nebylo možné, prezentační stěny sloužily jen jako zobrazovače a byly u nich vždy varování, aby se jich lidé nedotýkaly. Dnes si takovou technologii mohou dovolit největší hráči na trhu, ale počítáme, že velmi brzo se stane dostupná v zásadě každé větší společnosti. A znovu, celý segment posune znovu k ještě větší interaktivitě a k neustálému přílivu zákaznických dat. Jsem přesvědčený, že právě kombinace videí a okamžité akce budou již brzy klíčové aspekty úspěchu prodeje nejen na internetu, ale i v reálných prostředích – v nejrůznějších digitálních kioscích a speciálních LED stěnách,“ uzavírá Leoš Lemberk.









