Alza, Shell a další lídři. Kam míří trendy v zobrazovacích technologiích?

 

JIP 250pxSvět kolem nás je plný pohyblivých obrazů. Ostatně, stačí se podívat do statistik. Více než tři čtvrtiny lidí preferují video namísto psaného textu. 72 % lidí se prostřednictvím videí seznamuje s produkty. Lidé si zapamatují 95 % obsahu videa. Předpovídá se, že video obsah bude v roce 2025 tvořit 82 % globálního internetového ‚trafficu‘. A změna trendu je v nedohlednu – protože zástupci často diskutované generace Z sledují videa nebo pohyblivé obrázky více než tři hodiny denně.



Řeč však není zdaleka jen o internetu a digitálním prostředí. Lidé si uvykli na svět pohyblivých obrazů – a vyžadují ho i v reálném světě. Mocná kombinace video obsahu či motion grafiky, interaktivity v reálném čase a dat vyplývajících ze zákaznické zkušenosti, jsou proto pro většinu velkých značek klíčovým úhlem pohledu, kterým se dívají na způsob, jak oslovit zákazníky.

Své by o tom mohl vyprávět i Leoš Lemberk. Muž, který se už téměř dvě desítky let pohybuje v oblasti takzvaných ‚signage‘ displejů. A dnes zastává pozici sales managera Philips Professional Display Solutions pro Českou republiku a Slovensko. A do jeho portfolia patří značky, které notoricky zná většina z nás – čerpací stanice Shell, internetový velkoobchod Alza, automobilky Škoda Auto nebo Hyundai, síť obchodů
Fann, nejrychleji rostoucí česká síť prodejen JIP nebo síť ovocných barů Fruitisimo.Philips fruitisimo 250px

Všechny tyhle společnosti, které se na první pohled pohybují v různých oborech, mnohé spojuje. Jsou často lídry svého segmentu, mají řadu poboček napříč republikou nebo různými zeměmi, maximálně využívají technologie v rámci svých inovací a hodně sázejí na data a celou oblast ‚customer experience‘. A právě proto také hodně pracují s obrazovkami, které dokážou jednoduše prezentovat výhody či aktuální nabídku svým zákazníkům – a zároveň mají potřebu je ovládat co nejjednodušeji a zároveň z jednoho místa.

Všechno se děje teď hned

„Podívejte se, kam svět v posledních letech zamířil. Ať už díky umělé inteligenci nebo vývoji technologií. Zatímco dříve se na všechno dělaly složité manuály a mnoho výrobců si zakládalo na tom, že jim rozumí jen omezená komunita; dnes je všechno zjednodušené na naprosté minimum. Lidé si doma stříhají videa, upravují fotky, tvoří weby, dělají s pomocí AI nejrůznější grafické kejkle. A stejné je to i s obrazovkami. Obsah na ně nemá mít v rukou profesionál s mnoha lety praxe. Ale s prominutím asistent marketingu, který dokáže za pomocí tří až čtyř kliknutí upravit aktuální nabídku napříč nejrůznějšími pobočkami. Tak, že přitom prakticky nemůže udělat chybu,“ vysvětluje Leoš Lemberk, který se stará nejen o hardwarovou část obrazovek, ale také o software Artemis One, jež bývá součástí celého balíčku nabízených služeb.
Pokud jste velký hráč, máte síť poboček a nemáte dostatek času neustále kontrolovat, co se na obrazovce právě odehrává, pak je podobné řešení prakticky nutností. Přitom videí, které vznikají, je také stále více. Dříve se reklamní svět točil kolem draze produkovaných a do posledního detailu promyšlených videí. Dnes formu určují sítě jako Instagram nebo TikTok. Tedy ty, které sází na autenticitu a aktuálnost. Pokud jste něco právě natočili, potřebujete to publikovat v řádech minut, nikoli dnů nebo týdnů, které jste trávili postprodukcemi.

Dotyky, interakce a data

„Značky dnes chtějí data, a je to tak správně. Chtějí pracovat v co možná nejrychlejším čase a zároveň okamžitě zjistit, co se s jednotlivými formáty děje a jaká je zpětná vazba. Proto jsou naše obrazovky na prodejnách často vybaveny také měřícími parametry, které dokáží spočítat, kolik lidí kolem obrazovky prošlo, kolik se u ní zastavilo a jaké akce v jejím rámci dělalo. V tom je budoucnost našeho odvětví. Mimochodem, právě letos v Barceloně, Philips uváděl na trh jako vůbec první dotykové LED panely o úhlopříčkách 110 a 136 palců, na které se dá sáhnout.

dotykova LED-k clanku o ArtemisOne 250px„Vyvinuli jsme stěnu, která díky zalití do průhledné vrstvy, umožňuje skutečně plnohodnotné dotykové ovládání. To v minulosti nebylo možné, prezentační stěny sloužily jen jako zobrazovače a byly u nich vždy varování, aby se jich lidé nedotýkaly. Dnes si takovou technologii mohou dovolit největší hráči na trhu, ale počítáme, že velmi brzo se stane dostupná v zásadě každé větší společnosti. A znovu, celý segment posune znovu k ještě větší interaktivitě a k neustálému přílivu zákaznických dat. Jsem přesvědčený, že právě kombinace videí a okamžité akce budou již brzy klíčové aspekty úspěchu prodeje nejen na internetu, ale i v reálných prostředích – v nejrůznějších digitálních kioscích a speciálních LED stěnách,“ uzavírá Leoš Lemberk.