Doba se mění, zatímco ještě před několika lety výrobci monitorů u svých nových produktů zcela logicky vyzdvihovali především přednosti a technické parametry, které souvisí s kvalitou obrazu, případně pohodlí práce s monitorem, dnes je tomu jinak. U novinek uváděných na trh se často nejdříve dovídáme o tom, jak moc jsou „zelené“, jaké nabízejí úsporné režimy, kolik ušetří energie, jaké ekologicky recyklovatelné a recyklované materiály jsou použity při výrobě a kolika certifikacemi je to vše doloženo. Výjimkou nejsou ani tiskové zprávy, ve kterých již další parametry představovaných novinek ani nebývají uvedeny. Zdokonalují vůbec ještě výrobci své produkty i v jiných ohledech než jen ve snižování příkonu a negativního dopadu na životní prostředí? Samozřejmě že ano, i některá z těchto vylepšení jdou nakonec ruku v ruce se zlepšením uživatelského komfortu (někdy ovšem naopak), jiná zase se zvýšením obrazové kvality. Jen slova green či eco se v současné marketingové terminologii usadila na nejnápadnějších horních příčkách žebříčku pojmů, které dnes mají lákat zákazníky. Podívejme se tedy spolu s výrobci kancelářských monitorů na hlavní současné inovace a trendy v této kategorii, a to i bez „zelených brýlí“. |
Celý článek...
|
Je to již delší dobu, kdy se nejen z „kancelářské“ scény prakticky zcela vytratily klasické CRT monitory. Chceme-li si dnes pořídit nový monitor, máme možnost volit už výhradně z nabídky plochých LCD panelů. Konkrétních modelů LCD je zato na současném trhu takřka nepřeberně a ceny se dostaly na úroveň, kdy i displej o velké úhlopříčce 22“ či 24“ si může dovolit pořídit prakticky každý majitel počítače. Samozřejmě ovšem není monitor jako monitor. Na rozmanitosti nabídky se kromě jiného podílí rozdílné technologie zobrazovačů, které předurčují jednotlivé monitory pro konkrétní skupiny uživatelů. A pak jsou zde vedle vlastní kvality zobrazení ony „tisíce drobností“, kterými se výrobci snaží odlišit svůj produkt a nabídnout zákazníkovi něco navíc. Tím je často speciální výbava, ať už jde o funkce, nadstandardní ergonomické prvky, konektory pro připojení různých zdrojů signálu či jiné doplňky, které mají za úkol uživateli usnadnit a zpříjemnit práci. Nejen tomuto tématu se věnujeme na následujících stránkách.
|
Celý článek...
|
Velikost displeje a cena sice mohou být pro některé zákazníky jediné rozhodující parametry při výběru monitoru, rozmanitost současné nabídky však zdaleka není dána jen několika „velikostními“ kategoriemi a širokým cenovým rozpětím, ve kterém se LCD panely pohybují. Můžeme si vybírat z řady kategorií displejů navržených speciálně pro uživatele s různým zaměřením. Praktická využitelnost různých typů monitorů (kancelářské, grafické, multimediální, herní apod.) ovšem samozřejmě není striktně vymezena, například tzv. multimediální panel můžeme, byť třeba ne zcela optimálně, využívat v kanceláři, a naopak. Zejména právě v souvislosti s multimédii se původně začal prosazovat širokoúhlý formát displeje, který postupně pronikl i do jiných oblastí, kde už prakticky zcela převládl. Podobně je dnes stále nápadnější prosazování formátu 16:9 vedle standardu 16:10. Jde o trend, který povede k podobně masivní transformaci, v tomto případě ze širokoúhlého formátu na ještě širokoúhlejší, a to i u produktů mimo oblast multimédií a „zábavy“? A oceníme vůbec při práci ještě širší displej? Co za „rozšiřováním“ vlastně stojí? |
Celý článek...
|
|
|
<< Začátek < Předchozí 61 62 63 64 65 66 Další > Konec >>
|
Strana 66 z 66 |