I malý server je lepší server než PC

EconelMezi hlavní důvody, proč nelze malé firmě doporučit řešit její serverové potřeby nasazením výkonnějšího PC coby serveru, ale pořídit specializovaný hardware, byť nejnižší kategorie, patří především záruka vyšší stability a spolehlivosti „pravého“ serveru. Pro provozování firemních aplikací jsou, vedle dalších, právě tyto vlastnosti klíčové, stejně jako je zásadně důležitá kvalitní dostupná podpora, servis a garance rychlého vyřešení problému, když už k němu dojde. Nejen to, co mohou malým firmám výrobci entry-level serverů dnes nabídnout v oblasti servisních služeb ke svým produktům, nám prozradili jejich zástupci.

 

 


1. Jaké nadstandardní servisní služby k entry-level serverům můžete zákazníkům nabídnout, a jaké služby jsou naopak předmětem standardní záruky?
2.
Jaké možnosti vzdálené správy standardně nabízejí vaše nejnovější servery vstupní kategorie?
3. Které hlavní nejnovější trendy a technologie v nejnižší kategorii serverů sledujete a zohledňujete ve své produkci?

Asus

Lukáš Herout, PR specialist


Asus RS100-E5-P121. Pro všechny typy serverů Asus poskytujeme hotline kanál a službu 1 day ARS (Advanced Replacement Service), kdy každý zákazník obdrží po dobu řešení reklamace nový server, čímž není narušen chod jeho podnikání. Nerozlišujeme standardní a rozšířenou záruku, všechny servery mají stejné záruční a servisní podmínky. Záruka na servery Asus je 36 měsíců.

2. Nejen servery kategorie entry-level, ale všechna serverová řešení Asus mají podporu vzdálené správy, tzv. Remote KVM, kdy je možné server plně ovládat přes síťové rozhraní, včetně nastavení BIOSu atp.

3. Neustále dochází ke zvyšování výkonu serverů, a to díky stále výkonnějším procesorům a klesajícím cenám paměťových modulů. Také pozorujeme zvýšenou poptávku po entry-level serverech i u velmi malých firem, které rok od roku investují větší prostředky do informačních technologií.

Fujitsu

Petr Ritz, product & sales manager

1. Zákazníci, kteří směřují do této oblasti serverů, berou cenu jako nejdůležitější faktor při rozhodování. Tomu se snažíme přizpůsobit také záruku, která je zde standardně pouze dva roky. Zákazníci mají samozřejmě možnost dokoupit si delší záruku, třeba i s rychlejší odezvou a dobou opravy, ale některé tyto rozšiřující služby bývají dražší než pořizovací cena serveru. Obecně lze říci, že nejžádanější rozšíření záruky je na tři roky s odezvou příští pracovní den. Spoustě zákazníků se však vyplácí po dvou letech buď zvolit podobně levný server nebo s růstem jejich obchodu přecházejí k vyšším řadám serverů, kde Fujitsu nabízí u všech modelů Primergy až doživotní záruku. Odezva u základní dvouleté záruky je 9×5 příští pracovní den (pracovní týden, tj. pět dní v týdnu, devět hodin denně), což je v současné době standardem u podobně koncipovaných serverů na trhu. Někteří výrobci přesto stále nabízí servery i s jednoletou zárukou, a další rok tedy přenášejí na bedra prodejců.

2.
V našem serverovém portfoliu v oblasti low-end serverů (řada Econel) nemáme produkt, který by měl řešenu vzdálenou správu. Je to z důvodu cílového okruhu zákazníků, kteří v tomto segmentu vzdálenou správu nevyužívají, a tudíž by toto řešení i zbytečně zvýšilo koncovou cenu serveru, která je zde prioritní. Pokud zákazníci o řešení vzdálené správy uvažují, mohou vybírat z celého portfolia modelů řady Primergy, jejíž produkty toto standardně nabízejí. Z té nižší modelové řady to jsou nepatrně dražší produkty Primergy TX 120 S2, TX 150 S6 nebo rackový Primergy RX100 S5, ale to jsou již plnohodnotné servery a nesplňují pojetí termínu low-end.

3. Společnost Fujitsu využívá nejnovější technologie dostupné na trhu a cíleně je ve svých produktech nabízí zákazníkům na základě jejich preferencí. V nejbližší době nečekáme zásadní změny v našich produktech řady Econel.

HP

Jan Kučera, product manager

HP ProLiant1501. Společnost HP nabízí servisní služby HP Care Pack – díky nim získá zákazník upgrade a prodloužení standardní záruky daného produktu. Nabízíme širokou škálu servisních úrovní od opravy následující pracovní den až po garantovanou opravu do šesti hodin, typu 24×7. Tyto služby nabízíme na dobu dva až pět let. V rámci služby HP Care Pack nabízíme i službu, kdy si zákazník může v případě závady ponechat vadný pevný disk. Na entry-level servery se vztahuje jednoletá standardní záruka s odezvou následující pracovní den u zákazníka (není garantováno). Pro garantovanou servisní službu doporučujeme zakoupit balíček služeb HP Care Pack.

2. Každý model z portfolia HP entry level serverů nabízí hardwarovou správu s možností detailního monitoringu řízení spotřeby serveru, jeho stavu a možnosti vzdálené správy v textové či grafické konzole. V závislosti na konkrétním modelu serveru nabízíme buď integrovanou management kartu, či možnost osadit jej přídavnou externí management kartou. Tato technologie s názvem HP Lights Out 100c Remote Management je k dispozici u modelových řad série 100.

3. Nejnovější trendy představuje zejména důraz na spotřebu elektrické energie, správu, bezpečnost, jednoduchost instalace a konfigurace serveru. V šesté generaci serverů uvedeme certifikaci Energy Star a dále vylepšené prvky v oblasti snadné obsluhy a správy.

IBM

Jakub Venc, server specialist

3200 Express1. Záruka našich entry-level serverů je v závislosti na modelu jeden nebo tři roky na místě u zákazníka a s odezvou do druhého pracovního dne. Jsou tu však možnosti rozšířit záruku až na pět let, zkrátit garantovanou dobu odezvy až na čtyři hodiny, poskytnout nepřetržité pokrytí 24 hodin denně po celý rok a uvést server do provozu během šesti hodin. Tyto služby lze pořídit prostřednictvím servisní smlouvy nebo jako součást servisních balíčků IBM (s výjimkou uvedení serveru do provozu, které se v tomto případě realizuje do osmi hodin). Součástí standardní záruky je, kromě zmíněné roční či tříleté záruky na místě u zákazníka, servis typu Customer Replaceable Unit (CRU), který umožňuje, aby některé specifikované díly byly odeslány přímo na adresu zákazníka. Standardní záruční servis je kromě IBM zajišťován i prostřednictvím autorizovaných servisních partnerů IBM, jejichž přehled lze vyhledat na našem webu.

2. Servery kategorie entry-level od IBM nabízejí stejné možnosti vzdálené správy jako ostatní servery na platformě x86 – tedy plnou vzdálenou správu serverů na úrovni hardwaru k tomu určenou kartou IBM Remote Supervisor Adapter, která je nezávislá na stavu serveru. Dále je tu zajištěna plná vzdálená správa i na úrovni softwaru, a to pomocí multiplatformního nástroje IBM Systems Director, jehož licence poskytuje IBM ke každému serveru zdarma.

3. Nejnižší kategorie serverů se spoléhá na stejné nebo podobné technologie jako střední a vyšší serverová třída. Trendy výrobců komponent, které IBM sleduje a implementuje, jsou kromě jiného vícejádrové procesory, plná vzdálená správa, certifikace všech hlavních serverových operačních systémů, podpora virtualizace, RAID řadiče s velkými pamětmi a cache zálohovanými baterií.

Sun Microsystems

Petr Ryvola, marketing manager


Sun Fire1. Nabídka nadstandardních služeb u Sun Microsystems není vůbec vázána na velikost nebo cenu pořizovaného serveru – k entry-level serverům nabízíme stejné služby jako ke středním nebo velkým serverům. Kompletní nabídku služeb Sun Microsystems s jejich popisem, z níž si lze vybrat
relevantní službu, je možno nalézt na našem webu. Všechny naše servery v sobě standardně zahrnují tzv. Global Warranty (od jednoho do tří let), která kromě jiného zahrnuje opravu hardwaru další pracovní den od nahlášení.

2. Všechny servery Sun Microsystems bez ohledu na velikost nebo cenu v sobě mají zabudovanou možnost vzdálené správy bez jakéhokoli dalšího zpoplatnění. U entry-level serverů bez ohledu na typ procesoru je to tzv. integrovaný lights-out management, který kromě mnoha jiných funkcí nabízí vzdálenou grafickou konzoli (KVM) s možností připojení vzdáleného disku nebo jeho obrazu pro vzdálenou instalaci. Samozřejmostí je podpora SNMP a IPMI protokolů. Pro správu většího množství serverů je pak k dispozici produkt xVM Ops Center.

3. Entry-level servery Sun Microsystems jsou založeny na následujících designových principech: použití nejmodernějších procesorových a sběrnicových technologií (aktuálně CPU řady Intel 5000 (Nehalem) a PCI-E Gen2), velmi kompaktní rozměry a možnost použití velké kapacity paměti i diskového prostoru, nutné pro virtulizaci. To vše spojené s velmi příznivou cenou.


Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci