Zabezpečení dat a technická podpora, to jsou jedny z hlavních oblastí, na které se u profesionálních notebooků klade velký důraz. Spolu například s kvalitní odolnou konstrukcí, nízkou hmotností, dlouhou výdrží na baterie a potřebnou konektivitou, dotváří právě pokročilé zabezpečení a dobrá dostupnost a kvalita technické podpory podobu profesionálního „manažerského“ notebooku, či jednoduše laptopu pro náročné uživatele. Nejen na otázky spojené s novými trendy v oblasti zabezpečení a současnými možnostmi telefonické podpory nám odpověděli tři renomovaní výrobci manažerských notebooků.
1. Jaký lze v kategorii „manažerských“ notebooků očekávat další vývoj v oblasti zabezpečení před neoprávněným přístupem a zneužitím dat?
2. Jaká je dostupnost vaší telefonické technické podpory a jak po spojení telefonát probíhá – může být zákazník přímo spojen s operátorem? Pokud nejdříve komunikuje s hlasovým automatem, nakolik je nabídka rozvětvená, jak rychle se volající dobere přepojení na technika? Jaké jsou podmínky využití telefonické podpory a co vše od ní zákazník může očekávat?
3. Nabízíte zákazníkům možnost ponechat si původní HDD či SSD v případě jeho poruchy během záruční doby?
4. Jaké jsou vaše hlavní novinky v nejvyšší třídě „manažerských“ notebooků?
HP Peter Orechovský, produktový manažer
1. V HP považujeme bezpečnost za hlavní prioritu. Proto používáme dostatečné možnosti zabezpečení, které uspokojí i ty nejnáročnější zákazníky. Jako příklad lze uvést preboot autentizaci pomocí hesla a/nebo otisku prstu, či pomocí smart-karty. Relativní novinku představuje přihlašování do Windows pomocí rozpoznání tváře (face recognition). Samozřejmostí je možnost zašifrování celého pevného disku.
2. Vzhledem k široké škále produktů HP je zákazník po vytočení čísla technické podpory HP nejprve spojen s přehledným, jednoúrovňovým, automatickým hlasovým systémem, kde je dotázán na typ produktu nebo služby, kterého se jeho dotaz týká. Poté je přepojen přímo na operátora, který převezme od zákazníka potřebné informace a případně je také schopen vyřešit jednodušší problémy. Průměrná doba čekání na operátora je přibližně 25 sekund. Pokud to situace vyžaduje, je zákazník přepojen na technického specialistu, který převezme a dořeší technický problém. Průměrná doba čekání na specialistu je necelých dvacet sekund.
Telefonická podpora je k dispozici zdarma všem zákazníkům HP. Na této lince dostane zákazník kompletní technickou podporu pro svůj produkt HP, včetně zajištění opravy zařízení, je-li to nutné. Zákazníkům se servisní smlouvou, s časovým krytím nad rámec standardní pracovní doby a ve dnech pracovního klidu, je k dispozici podpora s nepřetržitým provozem.
3. Ano toto nabízíme formou volitelné (placené) služby pod názvem Defective media retention.
4. V nejvyšší třídě uvádíme novinky z řady HP EliteBook, a to 8440p a 8540p s 14" respektive 15,6" displejem. Oba notebooky obsahují technologii HP QuickLook 3, která poskytuje přístup k e-mailu, kalendáři, kontaktům a úlohám téměř ihned – po stisknutí jediného tlačítka. S režimem HP QuickWeb se dostanete na web během několika sekund, i když je notebook vypnutý.
Vysoce odolný notebook HP EliteBook 8440p s 14" displejem je určen pro mobilní profesionály, kteří vyžadují správu, zabezpečení, možnost rozšíření o bezdrátové připojení a vylepšený výkon systému a grafické karty. Notebook je vybaven nejnovější technologií Intel vPro, a je tedy vhodný pro podnikové nasazení. Technologie vPro znamená lepší možnosti správy pro koncové uživatele a lepší správu vybavení: vše je spravováno centrálně a zákazníkům klesají náklady. EliteBook 8440p poskytuje zákazníkům všechny potřebné nástroje k tomu, aby jejich citlivá data byla chráněna před neoprávněným přístupem, a to od funkcí hardwarového zabezpečení, jako je čip TPM, čtečka karet SmartCard či čtečka otisků prstů, až po kompletní sadu zabezpečení HP ProtectTools.
Vysoce výkonný, mobilní a odolný HP EliteBook 8450p disponuje pokročilou grafickou kartou a displejem HD o úhlopříčce 15,6", má integrovánu numerickou klávesnici i dva porty vysokorychlostního rozhraní USB 3.0. Tento notebook s hmotností od 2,95 kg kombinuje originální design s odolnou ochrannou konstrukcí a splňuje náročné testy MIL-STD 810G pro vibrace, prach, vlhkost, nadmořskou výšku a vysokou teplotu.
Lenovo David Dražan, technical sales manager
1. Pro většinu majitelů těchto notebooků je bezpečnost dat velmi důležitá, proto kladou důraz nejen na zabezpečení softwarové, ale i hardwarové, které mohou notebooky od společnosti Lenovo nabídnout. Požadavky těchto uživatelů na zabezpečení citlivých dat neustále rostou, výrobci se proto snaží reagovat na tento trend. Notebooky ThinkPad uživatelům nabízejí například integrovaný snímač otisků prstů, který pomůže bezpečně přistupovat k datům a snadno spravovat hesla, vypnutí portů v systému BIOS plnící funkci konečné ochrany dat nebo 32bitovou ochranu heslem při spuštění systému, jež pomáhá chránit počítač před externím ohrožením.
2. Pro notebooky ThinkPad zajišťuje servis a podporu obchodní (servisní) partner. Uživatelé mohou využít také podporu na našich webových stránkách, kde je možné stáhnout ovladače, uživatelské příručky a manuály, prostudovat si FAQ a klást dotazy prostřednictvím Lenovo fóra. Pro uživatele ThinkPad, ThinkStation a ThinkCentre (tlačítko č. 1) a notebooků a netbooků IdeaPad (tlačítko č. 2) je určena také bezplatná zákaznická linka na čísle 800 60 60 40.
K využití telefonické podpory není nutná registrace, za poplatek však nabízíme i komunikaci heplcentra přímo se zákazníkem. Podpora je v anglickém jazyce.
3. Ano. Existuje také možnost disk vůbec nevracet, pokud má zákazník tuto službu zakoupenou.
4. K nejnovějším modelům patří ThinkPad T410s, T410 a T510, které nabízejí vyšší výkon a produktivitu, neboť jsou postavené na dvoujádrových procesorech Intel Core. Uživatelům poskytují rychlejší multitasking, energeticky efektivnější výkon a lepší možnosti správy. Mimo vylepšení výpočetního výkonu zvyšují produktivitu uživatelů díky až 22hodinové výdrži baterií nebo několika nastavením multidotykového displeje.
Toshiba Jiří Horák, country manager
1. Společnost Toshiba vybavuje své „manažerské“ notebooky nástroji pro zabezpečení už několik let. Již mezi standard patří TPM čip, čtečka otisku prstů, nástroj pro šifrování dat a v neposlední řadě také zámek Kensington. Myslím, že aktuální možnosti zabezpečení jsou dostatečné a nepředpokládám zvýšený přísun nových technologií v nejbližších měsících.
2. V současné době telefonickou podporu nemáme, ale intenzivně pracujeme na jejím spuštění. Věřím, že se nám to podaří do konce roku 2010.
3. Tuto možnost nenabízíme.
4. Naši nabídku nedávno rozšířily odolné modely Tecra A11, Tecra S11 a Tecra M11 s procesory Intel Core i3, Intel Core i5 a Intel Core i7. Obsahují 3D akcelerometr pro ochranu dat při pádu či otřesech, dokážou přestát pád z výšky až 70 cm a jsou vybaveny klávesnicí odolnou proti polití až do 30 ml. Tyto notebooky jsou vybaveny matným TruBrite displejem s LED podsvícením – Tecra A11 a Tecra S11 s úhlopříčkou 15,6 palců a Tecra M11 se 14palcovou úhlopříčkou. Nechybí dostatek úložného prostoru, až 8 GB DDR3 RAM, všestranná konektivita, široké možnosti zabezpečení a snadné dokování pro rychlé připojení periferních zařízení.
|