Výhody hraní podle AOC

AOC AG271 250pxSpolečnost AOC usiluje o to, aby prostřednictvím své řady AGON přinášela na herní trh prvotřídní produkty, a jako jeden z předních výrobců monitorů také dbá na zodpovědné a zdravé hraní her. Proto také vytvořila tuto příručku zabývající se společenskými a kognitivními benefity, jež vyplývají z hraní. To totiž vedle legrace a zábavy přináší i zlepšení vizuálního zpracování informací, rozhodování a týmové spolupráce u hráčů.

Kognitivní schopnosti

Většina her stimuluje paměť, pozornost a logické myšlení. Dokonce i hraní jen několik hodin týdně může znamenat rozdíl bez ohledu na věk. Například strategie v reálnem čase (RTS) může tyto schopnosti zvýšit, protože hráč musí analyzovat situaci v boji se soupeři, předem naplánovat útok nebo obranu nebo jakoukoliv výhodu, pamatovat si protihráčovy akce a bránit se jim, a to vše v omezeném čase. Výsledné zlepšení pozornosti a řešení problémů se určitě projeví ve škole, kanceláři nebo každodenním životě.

Rozhodování

Hraní videoher může pomoci zlepšit rozhodovací schopnosti. Zatímco některé hry vyžadují bleskurychlá rozhodnutí, jež ovlivní hru ihned, u jiných zase dřívěji učiněná rozhodnutí změní průběh celé hry. U her na hrdiny (RPG) dokonce i včasná rozhodnutí o vlastnostech postavy a pozdější interakce se světem výrazně ovlivní hráčovu morálku a pohodu. Některé tahové strategie zase po hráčích vyžadují, aby analyzovali
a reagovali na množství parametrů pro výhru.

Zpracování vizuálních informací

Hry ve stylu First Person Shooter (FPS) a Shoot 'em up často vyžadují, aby se hráči rychle orientovali v různých částech obrazovky . Během toho by měli mít dobré povědomí o situaci. To znamená, že se mozek učí rozdělit pozornost a zlepšit zpracování příchozích vizuálních informací. Tím, že hráči nemají příliš času na rozhodování, zlepšují se v prognózách a reakcích. Jisté studie dokonce naznačují, že někteří hráči jsou stejně bystří jako skuteční stíhací piloti.

Týmová práce

Ať už jde o online hru s více hráči nebo jen offline hru s přáteli, většinou jde o spolupráci s ostatními v týmu. Oblíbené soutěžní hry jako FPS a online bojové hry s několika hráči ve stylu MOBA jsou pro týmy o pěti hráčích, kde každý má nějaké dovednosti a silné i slabé stránky. Tento typ spolupráce se určitě promítne v pracovním prostředí nebo ve škole .

O zdraví jde také

Nemocnice, v nichž mají lidé možnost hrát počítačové hry, mohou pozitivně ovlivnit zotavení . Pacienti se mohou rozptýlit a potěšit hraním her či navázáním kontaktu s ostatními.

AOC se stará o zdraví a pohodlí při hraní

Společnost AOC podporuje výhody hraní her a její inovativní technologie zohledňují zdraví hráčů. Monitor s dobrými ergonomickými vlastnostmi pomůže hráčům s držením těla a kondicí páteře. Technologie Anti Blue Light/Low Blue Ligh od AOC sníží modré záření, jež může způsobit únavu zraku, bolesti hlavy a poruchy spánku. Technologie Flicker Free zase redukuje blikání, které může vést k závratím a nevolnostem. Technologie
i-Carepak používá senzory pro detekci intenzity světla v místnosti a přizpůsobuje jas tak, aby z toho nebolely oči. Existuje mnoho studií o různých pozitivních aspektech her a společnost AOC zdůrazňuje a podporuje zodpovědné hraní. Podstatné je, aby používání počítače bylo součástí vyváženého a zdravého životního stylu. Trávení volného času venku nebo s přáteli či sportováním by se určitě nemělo zanedbávat.

Tuto příručku s informacemi o výhodách her a doporučení ohledně zdravého a zodpovědného hraní lze najít zde: https://www.aocgaming.com/en/benefits

Společnost AOC neustále zlepšuje technologie u svých monitorů s cílem přinést hráčům ten nejpodmanivější zážitek ze hry, s maximálním přínosem pro jejich zdraví.


1 "The Benefits of Playing Video Games" Granic, I., Lobel, A., & Engels, R. C. (2014). The benefits of playing video games. American Psychologist, 69(1), 66.
2 "Real-Time Strategy Game Training: Emergence of a Cognitive Flexibility Trait", Glass, B. D., Maddox, W. T., & Love, B. C. (2013). Real-time strategy game training: emergence of a cognitive flexibility trait. PLoS One, 8(8), e70350.
3 Brain plasticity through the life span: learning to learn and action video games. Bavelier, D., Green, C. S., Pouget, A., & Schrater, P. (2012). Brain plasticity through the life span: learning to learn and action video games. Annual review of neuroscience, 35, 391-416.
4 "Increasing Speed of Processing With Action Video Games", Dye, M. W., Green, C. S., & Bavelier, D. (2009). Increasing speed of processing with action video games. Current directions in psychological science, 18(6), 321-326.
5 "The effects of playing cooperative and competitive video games on teamwork and team performance" , A Badatala, J Leddo, A Islam, K Patel, P Surapaneni (2016). The effects of playing cooperative and competitive video games on teamwork and team performance. International Journal of Humanities and Social Science Research. Volume 2; Issue 12; December 2016; Page No. 24-28
6 "Therapeutic Uses of Active Videogames: A Systematic Review", Staiano, A. E., & Flynn, R. (2014). Therapeutic uses of active videogames: a systematic review. Games for health journal, 3(6), 351-365.