Jaké trendy nás v monitorech v příštích měsících čekají?

 

Cesar Acosta 1 250pxPokud vás zajímá, kam se bude ubírat trh s monitory v letošním roce, nenajdete v Evropě moc větších ‚insiderů‘ než César Acosta. Produktový manažer značek MMD a AOC pro celou Evropu, nám poskytl rozhovor, ve kterém vysvětluje, proč zákazníci preferují téměř výhradně gamingové řady, udržitelné monitory a stále lepší konektivitu.

Jaký byl absolutní bestseller loňského roku z pohledu MMD? Který produkt nebo produktové řady?

Předně, jsme mimořádně vděčni za velkou důvěru spotřebitelů v naše výrobky. V rámci segmentů s vysokou poptávkou bych zmínil QHD, UltraWide, USB-C a hry. V tomto smyslu byly naše řady V, B a EVNIA nejprodávanějšími produkty uplynulého roku, každý s jinou hodnotou: V-line se zaměřuje především na cenově dostupná řešení, B-line nabízí skvělou hodnotu pro uživatele v domácnosti a kanceláři a EVNIA má skvělé herní portfolio.

Jaké hlavní trendy můžeme očekávat v tomto roce v oblasti kancelářských monitorů, herních monitorů a příslušenství?

Pokud jde o kancelářské monitory, bude trend velmi podobný tomu, co jsme viděli v předchozích letech. Vysoké rozlišení a UltraWide monitory, které umožní dál zvyšovat produktivitu. Osobně se moc těším na naše nové velikosti 40" a 45". Častými požadavky jsou také konektivita a webová kamera. Trendem bude i nadále USB-C a vestavěné webové kamery monitorů umožňující snadné a čisté nastavení počítače a lepší videokonference. V neposlední řadě jsou pro nás klíčové ekologické monitory. Máme nejekologičtější monitory na trhu a v tomto směru budeme dál růst.

V čem je MMD nebo AOC dále než konkurence?

Vysokou konkurenci vnímáme především jako další motivaci ke zlepšování našich produktů. Naší hlavní výhodou je, že jsme skutečnými specialisty na monitory. Proto se veškerá naše pozornost soustředí na vývoj nejlepších monitorů a řešení s širokým portfoliem pokrývajícím téměř všechny potřeby spotřebitelů. Pokud hledáte něco výjimečného, určitě v našem portfoliu najdete monitor, který hledáte.

Na jakou inovaci nebo zlepšení z posledních měsíců jste nejvíce hrdý?

To je velmi těžké říct. Jsme hlavně hrdí a vděční za důvěru zákazníků v naše výrobky. Každý výrobek je pro násPhilips 40B1U6903CH F-image 250px zábavnou výzvou. V tomto smyslu jsou EVNIA 34M2C8600 a nový 49M2C8900 vlajkovými loděmi našeho portfolia. Skvělým monitorem je také model 40B1U6903CH s rozhraním Thunderbolt 4, rozlišením 5K2K a mnoha funkcemi, které z něj dělají nejlepší monitor pro produktivitu.

Má hraní her a elektronické sporty ještě prostor k růstu?

Určitě ano! Předpokládáme, že herní trh bude v příštích několika letech nadále růst. S každou další generací se hraní her stává důležitějším. Například člověk z generace X stráví hraním her v průměru 18 % svého času, zatímco člověk z generace Z 25 %. Pro mileniály a novou generaci Z je hraní her zábavou číslo 1. Zároveň se díky novému technologickému vývoji bude hraní her ještě více rozšiřovat a pohlcovat. Nejoblíbenější hry spadají do kategorie eSport a lidé si sledování soutěží a streamování opravdu užívají.

Jak se daří vaší nejnovější značce EVNIA?

34M2C8600 FTL2 image 250pxJsme vděční naší herní komunitě, protože naše nové značky vykazují skvělé prodejní výsledky. Philips Evnia přináší špičkový výkon, ale ve stylovém a moderním kabátě pro uživatele, kteří hledají výkon bez tradičního herního designu. Očekáváme, že v letošním roce překoná několik rekordů. Bereme to s pokorou a velkou motivací se v následujících letech stále zlepšovat.

Jak moc se liší preference zákazníků v různých částech Evropy?

Ne příliš. Vidíme, že všechny evropské trhy se ubírají stejným směrem: vysoká rozlišení, UltraWide a velké rozměry, připojení USB-C a vysoké obnovovací frekvence pro hraní her.

V čem je český trh specifický?

Český trh je specifický tím, že pomalu mizí prodeje ve střední třídě a nejčastěji se prodávají buď levné monitory, kde je nejdůležitějším parametrem nízká cena, nebo naopak monitory s plnou výbavou a vysokým rozlišením. Zde vidíme i dobrou příležitost pro resellery, aby prodávali produkty s přidanou hodnotou.