SystemOnline.cz
Aktuality ze světa hardware
- XPG pokořilo světový rekord v přetaktování DDR5 pamětí
- BenQ představí na veletrhu ISE 2025 inovace v oblasti projekce a komplexních řešení pro firmy a vzdělávací segment
- ADATA spolupracuje se společností Intel a předními výrobci základních desek
- Velký výkon v malém, cenově dostupném balení
- Třetí generace klávesnic SteelSeries Apex Pro Gen 3 opět posouvá hranice
- Externí SSD disky ADATA SC750 pro práci s daty na cestách
- Společnost CyberPower má nového servisního partnera pro ČR a Slovensko
- Nejen televize. Jaké vychytávky TCL vás osvěží v parném létě?
AOC a Philips výrazně zvyšují svůj podíl na trhu monitorů |
V monitorech s velkou úhlopříčkou (27" a více), drží obě značky společně druhé místo se 14% podílem na trhu. Tento segment zaznamenal vynikající celkový růst na úrovni 29,2 %, přesto společnosti AOC a Philips i tento růst dokázaly překonat téměř dvojnásobně, když zaznamenaly růst na úrovni 57,7 %. Obě značky výrazně rostly i v individuálním pohledu, 53,3 % pro MMD a 64 % pro AOC. AOC a MMD jsou společně jedničkou na trhu v Rusku, v regionu Benelux, na Ukrajině, v Polsku, v České republice a na Slovensku. Samotné MMD je jedničkou na trhu 27" a větších modelů v regionu Benelux a na Ukrajině. Celkově lze sledovat postupný růst trhu monitorů, který táhnou zejména zájem o vysoké rozlišení (QHD a UHD), ultra široké modely, zakřivené panely a velkoformátové monitory. Na tomto růstu se podepisují i nové technologie, které přispívají k vyšší produktivitě práce a pohodlí. Dalším klíčovým faktorem je kontinuální růst gamingového sektoru. „V AOC a MMD (monitory Philips) neustále pracujeme na inovacích různých oblastí, včetně designu monitorů, kvality obrazu, ergonomie, uživatelské přívětivosti a stejně tak klademe důraz na minimální ekologickou zátěž a udržitelný růst. Všechny tyto inovace se odráží v růstu prodejů a my tak kvartál po kvartále získáváme stále silnější pozici na trhu," řekl Stefan Sommer, Director Marketing & Business Management, Europe. AOC zaujme širokým portfoliem inovativních modelů herních monitorů určených jak pro začátečníky, tak pro skutečné profi hráče. AOC zároveň rozvíjí své řady profesionálních monitorů pro malé a střední firmy či veřejný sektor, které jsou trhem přijímány velice pozitivně. MMD výrazně rostlo, díky inovacím v oblasti konektivity (USB-C dokovací stanice, hybridní USB-C a USB-A kabely pro propojení starších a nových zařízení pomocí USB-C dokovací stanice...), tlaku na zelená řešení jako je „nejzelenější monitor světa", nebo PowerSensor, který díky detekci uživatele před monitorem dokáže snížit spotřebu až o 80 %. Dalším trumfem jsou chytrá řešení v oblasti bezpečnosti, jako je zabudovaná vyskakovací kamera a nová linie herních monitorů Momentum, určených pro konzolové hráče. V Čechách a na Slovensku došlo k mírnému poklesu trhu. Ve srovnání s Q2 2018 se celkově prodalo o 7,18 % méně monitorů. Nicméně, obě značky společně (AOC a MMD) zvýšily svůj objem prodejů o 8,5 %. MMD (monitory Philips) dokonce sama zvýšila objem svých prodejů o 29 %. Ve srovnání s Q2 2018 tak obě značky v součtu zvýšily svůj podíl na trhu o 3,1 % a jsou tržní jedničkou s celkovým podílem 21,6 %. V monitorech s úhlopříčkou 27" a větší vedou obě značky na trhu s podílem 19 %. |